Какво прави Divino толкова успешно издание? Дали това, че се провежда в сърцето на София – НДК, или пък заради завишения интерес на потребителите през предстоящите най-силни месеци за консумация на вино. Всъщност факторите са много повече. Това е петото поредно издание за Divino, което го прави вече добре утвърдено и определено това е едно от най-значимите винени събития в България.
Организация 6+
Организацията беше на изключително ниво и можеше да задоволи дори и най-изтънчените любителите, тук нямаше какво да помрачи настроението ми освен чувството на безсилие и невъзможност, когато пред теб са наредени 450 проби от най-добрите български вина, а имаш само няколко часа и скромните физически възможности, за да можеш да опиташ всичко това.
След края на изданието трябва да се направи равносметка, понеже добрите неща във винения бранш, трябва да се кажат:
Равносметката
- 66 винарни ЗАЕДНО – като зад повечето щандове се бяха наредили собствениците или управителите на винарните, което само по себе си е белег на сериозно отношение и ангажимент;
- Равнопоставеност – всички изби разполагат с еднакво пространство без значение какви възможности имат, колко големи биха искали да изглеждат и колко са креативни. Бели покривки и максимум 7 вина. На преден план е съдържанието, а не опаковката. Разбира се място за творчество винаги има;
- Подредба по регионалност – Ако разполагате с малко време и искате да опитате само определен регион. Ето начина, Дивино подреждат щандовете по региони;
- Изрядно обслужване – Не ти се налага да търсиш чисти чаши или да ползваш зловещи препълнени плювалници. За трите дни на изложението са измити повече от 50 000 чаши, а за охлаждане на виното са използвани над 2 тона лед;
- Интересни свободни лекции, които не бяха „напудрени” от реклама, а с полезно и интересно съдържание. Където например успях да разбера тънкостите в приготвянето на идеалното кафе в домашни условия. Също така представянето на Concour Mondial de Bruxelles беше изненада за мен. Но не заради съдържанието, а по-скоро заради отчайващо ниския интерес към тази презентация. Надявам се причината да се крие във факта, че това е петото поредно представяне, а не липса на интерес към това изключителмно важно събитие за България.
- Списък на всички представени вина – Ако си достатъчно организиран и целенасочен, можеше предварително да се направи селекция на определени вина. Като Участниците и представяните вина бяха обявявани предварително в страницата на Дивино във facebook, а за още по-добрата организация имаше и книжка с винарните по щандове и дори приложение за смартфон;
- Продажба на вино на място – голямо удобство както за малки винарни, които нямат достъп до големите вериги магазини, така и за потребителите, които търсят по-редки вина;
Всички тези позитиви обаче водят неимоверно и до един недостатък –разминаването между щандовете стана невъзможно и достъпът до някои винарни затруднен, особено в следобедните часове. Но както беше написано и в книжката „Бъдете търпеливи и учтиво изчаквaйте своя ред.”
Ако не сте успели все пак до го дочакате, няма място за паника. Идва дълга зима, а хубавите вина дебнат отвсякъде!