Почивката не би била пълноценна, ако не попаднем на някое достойно за винената ни карта попълнение. Виненият магазин Регион, скрит в лабиринта от малки и кокетни улички в Несебър, е мястото, в което спираме за глътка спокойствие късно вечер. Срещаме се с управителя на магазина – Панайот Георгиев, с който си говорим за регионите и виното в България.
Разкажете ми за идеята на магазин „Region“ и кое ви мотивира да отворите магазин за вино само с български вина?
Идеята не се зароди спонтанно. Обвързана е както с другата ни дейност – производство на рекламни материали за винарникато: кутии, стелажи,салфетници и други, но също и защото обичаме виното и в частност българското. Но най-вече самото място предопредели избора ни и ни мотивира да продаваме изцяло българско вино. Нашата мисия и концепция е да наложим малки бутикови винарни, за да бъдат разпознаваеми от чуждестранните посетители регионите,откъдето идват вината.
И най-важното да останат очаровани не само от виното, но и от начина, по който е поднесено – с кратка презентация в приятна обстановка. Затова се постарахме да направим нещо по-различно и запомнящо се.Стараем се да предадем добавена стойност на продукта, който предлагаме и се надяваме клиентите ни да останат очаровани от избора, който са направили за вино и място.
Защо в Несебър?
Несебър е туристическа и културна дестинация, която през лятотосе посещава от изключително много и разнообразни туристи от цял свят. Затова и нашата концепция е да запознаем, представим и популяризираме българските вина пред нашите чуждестранни клиенти.
Какви впечатления имате относно предпочитанията на чуждестранните туристипо българското Черноморие?
Голяма част от туристите нямат почти никаква представа, че в България се произвежда хубаво вино. По тази причина е нормално да нямаме големи очаквания към нашите посетители и тяхната винена култура. Но за радост има и такива клиенти, които се интересуват, питат и имат познания за българските вина. Това означава, че усилията, които полагаме, да научим чуждестранния турист да заобича българското вино, не са напразни.
В страна, в която имиждът на бранда е много по-силен от този на региона, защо решихте да акцентирате именно на регионите. Кой според вас е най-разпознаваемият винен регион или микро район в България?
Този въпрос пак е обвързан с познанието на туристите към продуктите, които предлагаме и нашето желание е да запознаем и научим клиентите ни да разпознават кое вино от кой регион е, какви са неговите характеристики, качества, какъв е тероарът, който определя неговите особености. Така както гъмзата е характерна за Северозападна България, Мавруд, който се среща в Пловдивска и Пазарджишка област и Мелник – един наистина специален и специфичен сорт, който се намира единствено по поречието на река Струма.
Виното става неизменна част от всяка една почивка и пътуване и представлява още един начин да опознаеш мястото, което посещаваш. Осъзнават ли според вас туропораторите този потенциал и виждат ли виното като начин за подобряване на туристическия продукт?
Така е, през последните години виненият бизнес се развива с бързи темпове. Доказателство за това, е нарасналото търсене, както на вътрешния пазар, така и на международния. Все повече наши вина се изнасят за Азиатския пазар, Великобритания и други страни от Европейския съюз, както и Русия. С нарасналото търсене започва и по-голямото и по-разнообразно търсене на Български вина, като през последните 10-15 години много малко винени шата се утвърдиха и наложиха на пазара.
Не закъсняха и търговците на дребно, които направиха така, че да има къде да се излагат и продават специализираните български вина, като се откриха и продължават да се откриват винен обекти, като винени магазини с място за дегустация, винени барове и енотеки, в които се предлагат не само вина , но подходящите за всяко вино разядки и гурме продукти. Все повече такъв тип заведения се обособяват и по туристическите ни селища. И съвсем нормално е и поведението на туроператорските и туристически агенции е да представят пред своите клиенти един нов тип продукт, който е безкрайно интересен и вълнуващ за посетителите.
Магазинът ви впечатлява със своя дизайн. На кого дължите това?
За да постигнем тази визия и този резултат, работихме съвместно с архитект и дизайнер /Таня Митакиева и Ралица Стойнова/ , които са главните виновници магазинът да има тазивизия. Тук е мястото да отбележа, че изработката на дървените стелажи е наше дело, тъй като другата ни дейност е свързана с производство на стелажи и кутии за вино, които изцяло се изработват от МДФ и естествено дърво.
Какви са поуките и изводите от този сезон? Какво ново да очакват за следващият сезон посетителите на Несебър?
Вярвам, че да се занимаваш, както с производство, така и с продажбата на вино е привилегия и нещо много специално. Затова, както производителите, така и ние търговците на вино имаме мисия и задължение към нашите клиенти и приятели, не само да произведем и предложим хубаво и качествено вино, но и да го представим така, че да предадем на клиента духа и характера, който виното носи във себе си.
Ние се стремим да предадем едно незабравимо преживяване на нашите клиенти, като опитат хубави вина, като се докоснат до винарната и тероара, където е произведено виното, като научат нещо ново и вълнуващо за самия регион. Всичко това съчетано с дизайна и по-различния дух, който носи виненият ни магазин, създава усещането за едно по-различно изживяване, за пренасяне на едно по-специално и вълшебно място. Именно към това се стремим и ще продължаваме да изненадваме нашите клиенти – със стила, характера и отношението ни, както към виното, така и към хората, които го дегустират.

Магазин за вино РЕГИОН
Контакти на магазина ето тук.
Тази статия ви харесва?